Ediția online a Bucharest Gaming Week 2020 a cumulat peste 1,1 milioane de vizitatori unici

 

A patra ediție a Bucharest Gaming Week, ce s-a desfășurat în premieră online între 16 și 22 noiembrie, a cumulat peste 1,1 milioane de participanți unici, devenind astfel cel mai vizitat eveniment al anului în România. Gamerii au putut urmări peste 114 stream-uri video realizate de către peste 40 de creatori de conținut de gaming și nu numai la scenele evenimentului și la booth-urile partenerilor. Toate stream-urile din cadrul evenimentului au generat peste 2 milioane de vizualizări. Evenimentul s-a desfășurat pe www.bucharestgamingweek.ro.

“Este un număr de participanți cu totul impresionant, nemaintâlnit la un eveniment din România. Ne-a depășit orice așteptare chiar daca știam deja, din studiul RGDA făcut public la începutul lunii, că în țara noastră sunt aproape 8 milioane de oameni care joaca video games. Dincolo de numărul celor care au venit la Bucharest Gaming Week 2020 ne bucură perioada petrecută în cadrul evenimentului. În medie, 6 ore în cele peste 100 de streamuri de Youtube, Twitch sau Facebook pe care platforma evenimentului le-a găzduit”, a spus Tudor Dăescu, președinte Asociația Gaming Week, cea care organizează Bucharest Gaming Week.

În timpul weeked-ului, pasionații de jocuri video au putut descoperi peste 40 de titluri, fie că vorbim despre jocuri dezvoltate în România de către studiourile locale precum PositronX, Gibbous, Yaga, Door Kickers 2, Raiders of the Lost Island, fie jocuri internaționale recent lansate precum  Assassin’s Creed: Valhalla, Spider-Man Miles Morales, Watch Dogs: Legion sau Demon’s Souls.

 

Mai mult, în cadrul evenimentului central s-a lansat prima ligă de creatori de conținut care fac gaming pentru bine. The Good Gaming League, un program inițiat de Vodafone, are scopul de a aduce în discuție subiecte sensibile și importante pentru comunitatea de gameri din România, multe dintre ele deloc sau foarte puțin dezbătute în rândul tinerilor pasionați de jocuri video.

În următorul an, unii dintre cei mai cunoscuți creatori de gaming din România își vor provoca membrii comunităților să împărtășească în timpul stream-urilor experiențe legate de discriminarea în gaming, cyber bullying, rolul educațional și de liant social al jocurilor video, relația copiilor cu jocurile  din perspectiva părinților, cheating și etică în gaming și multe altele. Timp de un an, membrii The Good Gaming League, Mădălin, ZaSami, Gannicus, Antonia Nuckle, JaxiTV, Amyclaire și IceManLucky, vor fi ambasadori ai gaming-ului care îmbină entertainment-ul și valorile sociale sănătoase, o direcție care poate duce la o formare armonioasă a tinerilor gameri.

Printre highlight-urile celei de-a patra ediții a Bucharest Gaming Week s-au numărat și acțiuni care suțin implicarea mai mare a femeilor în industria de gaming. În cadrul unui webinar susținut de studioul de game development Amber, invitatele au căutat soluții pentru ca femeile să poată avea acces egal în a se afirma în joburi din industria creatoarea de jocuri, dar și posibilități de deveni creatoare de conținut. În aceeași notă, la event-ul central al Bucharest Gaming Week, s-a înființat GRLpower, o echipă de gaming susținută de Samsung cu componență exclusiv feminină, formată din cinci creatoare de conținut de gaming din România.