Racing League Romania BMW GT Challenge: ”Drive to survive” în cele două ore de la Bathurst

Primele două runde ale sezonului RLR BMW GT Challenge au mai convins o serie de sim raceri români să nu mai stea pe margine și să formeze echipaje valoroase pentru a ataca precalificările de pe Mount Panorama. Printre aceștia s-au numărat vicecampionul olimpic la tenis Florin Mergea și campionul național de karting Aldrin Opran.

Etapa a fost programată chiar în ziua în care ar fi trebuit să se dispute tradiționala întrecere de 12 ore de la Bathurst, rundă de deschidere a Intercontinental GT Challenge. Cum s-a întâmplat adesea în ultima perioadă, scena virtuală a reprezentat refugiul pasionaților de motorsport într-o duminică ce-i aștepta pe concurenții din Racing League Romania cu temperaturile înalte specifice verii australiene. După două etape la lumina farurilor, de această dată a fost trasă la sorți ora 13:00 pentru startul cursei din mediul Assetto Corsa Competizione, ceea ce a echivalat cu un asfalt încins la 47 de grade Celsius.

Strategiile echipelor de top au surprins încă din calificări, când Andrei Bechir (Motul eSports) și Alex Cascatău (Aqirys Racing) au preluat frâiele pentru prima oară în acest sezon pentru a plasa mașinile pe grilă, după ce Cristian Berindea și Victor Nicolae fuseseră învinși de Dragoș Simion (Willi Motorsport) la Suzuka și Nurburgring. Bechir a livrat turul necesar pentru pole la Bathurst, însă a selectat treapta a treia la plecarea în cursă și a fost imediat surclasat de Mihai Șuțeanu (Walk Racing).

Cascatău a plecat de pe poziția a patra, însă un start curajos l-a promovat un loc în detrimentul lui Simion, iar în turul al doilea a executat o manevră inspirată pe exterior în ultimul viraj pentru a trece și de Bechir. După 20 de minute, o pană de curent a provocat abandonul subit al liderului Șuțeanu. Soarta părea să-i surâdă lui Cascatău în momentul în care și Bechir a avut parte de un contact cu un pilot întârziat, însă n-a durat mult până la o nouă răsturnare dramatică de situație: Victor Nicolae nu se putea conecta la server și astfel mașina Aqirys Racing era constrânsă la abandon, când conducea cu aproape 10 secunde avans.

Reparațiile de durată pentru Motul eSports l-au făcut pe Cristian Berindea să pornească în urmărirea noilor rivali: întâi a fost un duel în două acte cu Sergiu Nicolae (Willi Motorsport), apoi tot două episoade, ambele cu contact, în care oponentul a fost Cezar Toader (Textar eSports). Berindea l-a răsucit înspre zidul boxelor pe Toader, apoi a sprintat până la final pentru a construi un ecart cât mai mare față de locul al doilea.

Scopul era de a compensa o eventuală penalizare, care a și venit la scurtă vreme după cursă – însă chiar și cu 20 de secunde adăugate, Berindea și Bechir s-au impus pentru a doua oară în sezon. Echipajul Willi Motorsport a avut probleme de trafic și nu a putut sta suficient de aproape, scăpând victoria printre degete. Toader, cu mașina avariată, a fost nevoit să cedeze ultimul loc pe podium perechii Decarul Racing, formată din Dan Dracea și Florin Mergea.

O întrecere curată, recompensată pe măsură, au efectuat și echipierii HETMOS Racing, Cătălin Tufeanu și Rareș Oprea, clasați pe poziția a patra. La Bathurst au punctat în premieră Napoca Rally Academy (Sergiu Itu – Andrei Morțilă) și Amnesia Racing (Andrei Costea – Iulian Resmeriță). În clasamentul general s-au distanțat în avanposturi primele două echipaje, iar Mount Panorama a schimbat liderii și în ierarhiile destinate debutanților și licențiaților. Următoarea etapă a RLR BMW GT Challenge va avea loc peste două săptămâni în California, pe Laguna Seca.

Clasamente

General

  1. Motul eSports (Berindea-Bechir) 58,5p
  2. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 47p
  3. Textar eSports (Rusu-Toader) 28p
  4. Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 27,5p
  5. Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 16,5p

Debutanți

  1. Marian Andrei (Racelogic) 43p
  2. Sebastian Ola (Zecarul eSports) 41,5p
  3. Paul Greavu (MV Racing) 35p

Licențiați

  1. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 59,5p
  2. Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 39,5p
  3. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 37p

Despre BMW M4 GT4

Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).